Vážení rodiče,
naše školní družina má 4 oddělení. Oddělení jsou smíšená a jejich kmenovými třídami jsou 1. a 2. ročníky. Každé oddělení je vedeno zkušenou vychovatelkou. Rodičům vycházíme vstříc s jejich individuálními požadavky na umístění dětí.
Školní družiny jsou umístěny v přízemí školy. Jednotlivá oddělení jsou vybavena jako herny, máme v nich pěkný nový nábytek, koberce, nové hračky.
Vychovatelky při všech činnostech s dětmi navazují na práci mateřské školy a poskytují přihlášeným dětem zájmové vzdělání, výchovu k sociálnímu cítění a respektování lidských práv. V denním režimu dětí jsou zahrnuty pravidelné činnosti, odpočinkové činnosti a příležitostné akce. Jsou to např. návštěva filmových představení, spolupráce s DDM, Mikuláš, Vánoce, Všeználek,… . S dětmi si v družině hrajeme, malujeme, poznáváme, besedujeme, tvoříme a sportujeme. Ke sportu využíváme tělocvičnu školy a školní dvůr (hřiště).
Naše školní družina pracuje podle námi zpracovaného ŠVP. Metody našeho vzdělávacího programu jsou založeny na přímých zážitcích dítěte, podporují dětskou zvídavost a potřebu objevovat, podněcují radost z učení a zájem poznávat nové. Učení probíhá především formou nezávazné dětské hry, kterou se dítě zabývá na základě vlastní volby. Uplatňujeme aktivity spontánní i řízené, které odpovídají věku dítěte. Cílem našeho vzdělávání je rozvoj každého dítěte po stránce fyzické, psychické a sociální. Při výchovné činnosti uplatňujeme tyto hlavní dovednosti:
- Kompetence k učení – podporuje pozitivní vztah k učení, uvádí věci do souvislostí, podporuje vyhledávání a využívání informací v praktickém životě
- Kompetence k řešení problémů – podporuje vnímání a řešení problémových situací, hledání různých způsobů řešení a vyrovnání se s případným nezdarem, dítě dokáže popsat problém a svěřit se s ním
- Kompetence komunikativní – podporuje logické a srozumitelné vyjadřování, rozvíjí slovní zásobu a využívá informační a komunikační prostředky
- Kompetence sociální a interpersonální – podporuje navazování a upevňování dobrých mezilidských vztahů, vnímání potřeb různých sociálně postavených skupin lidí a také podporuje sebedůvěru a samostatnost
- Kompetence občanské – podporuje vciťování se do různých životních situací a respektování norem slušného chování
- Kompetence k trávení volného času – podporuje rozvíjení zájmů, zálib a nadání a vytváření si návyků ke zdravému životnímu stylu
Psychosociální podmínky ke vzdělávání
Respektujeme potřeby dětí a to jak vývojové, individuální a obecně lidské. Vychovatelky se věnují vztahům dětí ve třídě, všechny děti mají rovnoprávné postavení a žádné není zvýhodňováno. Úzce spolupracujeme s rodinou. Informujeme rodiče o chování dětí, individuálním vývoji a výkonech.
Vážení rodiče, jsme rádi, že jste navštívili stránku naší školní družiny. Těšíme se na vaše děti a spolupráci s vámi.
Rodiče veškeré informace o školní družině naleznou na Školní družina - Provoz školní družiny.
Vaše paní vychovatelky