Tímto projektem se snažíme zařadit do výuky výchovu ke zdraví nenásilnou a zajímavou formou pomocí menších projektů ( např. Den zdravého a nezdravého jídla, Den Země...), různých sportovních aktivit (atletické závody, bruslení, plavecký výcvik...) či dramatizací různých životních situací. Těmito aktivitami bychom rádi děti motivovali k celoživotnímu učení, tvořivému myšlení, řešení přiměřených problémů, účinné komunikaci, spolupráci, ochraně svého fyzického a duševního zdraví, k ohleduplnosti a toleranci k jiným lidem a odlišným kulturním hodnotám, k poznání svých schopností.
Nenásilnou formou učíme děti zdravě myslet a respektovat přijatá pravidla soužití mezi vrstevníky a učiteli.
Při realizaci tohoto projektu klademe důraz především na praktické dovednosti a jejich aplikaci v modelových situacích i v každodenním životě.
Zaměřujeme se na formy výuky, kde mají žáci možnost uplatňovat hygienické, režimové návyky, získat formou hry základní znalosti o svém těle, zároveň dodržovat zásady bezpečného chování, neohrožovat zdraví své a svých spolužáků či jiných dospělých, reagovat adekvátně na pokyny dospělých při mimořádných událostech.
Celosvětovým trendem je vzbudit v lidech zájem o své zdraví fyzické i duševní. Věříme, že tímto projektem vytvoříme základy zdravého životního stylu, které děti budou využívat po celý život.
Kdo hodně sní, není zdravější než ten, kdo sní, co potřebuje, a stejně nelze pokládat za vzdělance toho, kdo toho přečetl nejvíc a kdo se nejvíc naučil, ale kdo přečetl a naučil se věci užitečné. (Diogenes)
Pověz mi a zapomenu; ukaž mi a já si vzpomenu; ale nech mne se zúčastnit a já pochopím. (Konfucius)
Slunce vychází:7:39
Slunce zapadá:15:52
Svátek má Lýdie
Zítra má svátek Radana
V prosinci-li zima, sníh-li hojně lítá, hojnost všady bývá žita.
Na svatého Nikasia se mají dělat knutle, neb jimi vázané obilí nežerou myši.
Obsah se připravuje ...